5 PROSTYCH KROKÓW DO ODKWASZENIA ORGANIZMU (DOMOWYM SPOSOBEM) część II

3. Jedz zdrowe tłuszcze

To jakie tłuszcze spożywamy jest bardzo ważna. Musimy unikać takich, które są mocno rafinowane tak jak margaryna czy olej. Niestety znajdują się w gotowych potrawach, słodyczach czy potrawach smażonych. Zamiast tego należy spożywać tłuszcze zdrowe a więc takie, które mają dobrą proporcję omega 3. Trzeba zdawać sobie sprawę z tego, że to taki kwas tłuszczowy, który przez organizm nie będzie tworzony, a jest bardzo ważny, dlatego trzeba go do organizmu dostarczyć. Jeśli chcemy używać tłuszcz wybierajmy zdrowy i nie tylko nie będzie nam szkodził, ale tak naprawdę będzie nas w pewnym sensie leczył. Warto używać takich składników jak oliwa z oliwek, olej lniany czy kokosowy.

4. Ogranicz nabiał, gluten i mięs

Nie musimy stawać się radykałami. Nie trzeba od razu rezygnować z takich właśnie produktów. Cennym osiągnięciem dla nas będzie w jakieś mierze ich ograniczenie. Żywność, która zawiera białą mąkę, serwatkę czy mleko w proszku albo też mięso, mleko czy nabiał mają silne właściwości zakwaszające organizm. Udało się również dowieść, że mleko krowie zwiększy zachorowalność na nowotwory, raka jajnika, powoduje anemię czy kamienie nerkowe. Jeśli chcemy coś zmienić można zdecydować się na mleko migdałowe zamiast tego krowiego i to już będzie wiązało się z pozytywnymi efektami.

Podobnie będzie z glutenem, który również należy ograniczać. Jest to substancja, która nadaje wypiekom puszystość, miękkość czy elastyczność. To właśnie dzięki niemu bułki są puszyste i miękkie. Jest to jedno ze szkodliwych dla zdrowia białek. Współcześnie pszenica może tworzyć blisko 24 tysiące unikalnych białek. Nawet genetycy nie są w stanie przewidzieć jak to będzie działało na nasz organizm, a więc to rzeczywiście istotna trudność.

Dieta bezglutenowa

Na pewno warto sobie 2-3 razy w tygodniu zrobić bezmięsny oraz bez nabiałowy oraz bezglutenowy dzień. W ten sposób nic się nie stanie, a właściwie będzie to wyłącznie na zdrowie dla nas. tym bardziej, że jest już wiele ciekawych przepisów na potrawy bez glutenu, nabiały czy mięsa. W sieci na pewno znajdziemy atrakcyjne propozycje, które będą nam smakować i jednocześnie będą dla nas bardzo zdrowe

5. Nie stresuj się!

Ten krok to chyba najtrudniejsza sprawa przy odtruwaniu organizmu. Stres praktycznie wszędzie nam będzie towarzyszył. Warto jednak myśleć o tym jak będzie można go minimalizować, ponieważ to co najważniejsze to fakt, że jest on dla nas groźny i na to trzeba uważać. Gdy się stresujemy nasz organizm będzie tworzył kortyzol a więc hormon, który będzie przygotowywał nas do walki. Wtedy to nasz organizm skupia się na tym, by za wszelką cenę po prostu przetrwać.

Zaniedbuje się również inne ważne funkcje takie jak te związane czy to z układem trawiennym, rozrodczym czy endokrynologicznym. Można liczyć na sprawniejszy proces odnowy i wzrostu, stłumione będzie ich działanie. Mamy wiele badań, które potwierdzają nam, że stres to wróg zdrowia oraz szczupłej sylwetki i trzeba z nim walczyć. Na to by się odstresować wpływać może większa ilość ruchu.

Autor

Monika Rymanowicz

Redakcja odkwaszamy.pl