DIETA ODKWASZAJĄCA przywróci równowagę zasadową w organizmie

Na samym początku była ona zalecana przez medycynę chińską, potem podobnie mówili lekarze medycyny naturalnej, aż wreszcie udało się doczekać jej naukowego potwierdzenia.

Dieta zasadowa, która będzie przywracać równowagę zasadowo – kwasową w organizmie wskazana będzie jako profilaktyka dla zdrowia. Jednocześnie pomaga w leczeniu dolegliwości. Dieta zasadowa polecana będzie dla kobiet. Dzięki niej można zachować dobry poziom wapnia w kościach, a tym samym chronić się można przed osteoporozą. W tej diecie nie będzie się liczyć kalorii, można spokojnie oczekiwać na efekty, na pewno się nie przytyje.

Warto sobie odpowiedzieć na pytania, które zostaną podane poniżej, jeśli odpowie się na nie twierdząco to znak, że dieta zasadowa może być dla nas właściwa:

- czy często mamy zakażenia wirusowe, grypę przeziębienie?

- czy ciągle czujemy się zmęczeni?

- mamy problem z bolącymi mięśniami, bólami kręgosłupa?

- czy mamy problem z osteoporozą?

- problem z kamieniami w pęcherzyku żółciowym?

- problem z suchą skórą, włosy wypadają?

- cera źle wygląda, pojawiają się wypryski, egzemy

- gorsza koncentracja

- waga nie jest stabilna, łatwo tyjemy

Dieta zasadowa

Dla kogo dieta zasadowa jest jak lekarstwo?

Przeprowadzone testy kliniczne były w stanie potwierdzić, że ciało, gdzie przeważają związki zasadowe będzie zdrowsze niż to z odczynem kwasowym. Jeśli dieta będzie złożona z mięsa czy nabiału oraz słodyczy będzie można obawiać się zakwaszenia organizmu. W tym momencie warto szybko włączyć odkwaszenie w postaci diety zasadowej.

Na czym polega fenomen diety zasadowej?

Jeśli chcemy mieć dobry odczyn musimy spożywać około 80% żywności zasadowej a jedynie około 20% o kwasowym charakterze. Jak więc powinien wyglądać alkaliczny talerz. Powinniśmy mieć na nim około 20% białka i węglowodanów. Niewielka porcja mięsa, ryb czy drobiu, do tego oczywiści nieco kaszy, nieduże ziemniaki a pozostała część naszego talerza to świeże warzywa, w tym również pewna dawka warzyw zielonych. Do potraw i napojów warto włączyć cytrynę. To, że w smaku jest ona kwaśna nie ma żadnego znaczenia, ma bowiem charakter zasadowy. Liczy się bowiem to co w organizmie powstanie z jej rozkładu a to będą składniki zasadowe.

W diecie zasadowej nie można spożywać takich składników jak napoje z kofeiną, tłuste mięso, alkohol, jedzenie śmieciowe, napoje gazowe, tłuste sery. Powinno się natomiast stawiać na takie składniki jak oliwa z oliwek, owoce, zielona herbata, mleko migdałowe albo sojowe, naturalne soki owocowe. W diecie zasadowej warto stawiać na pełne ziarno oraz pieczywo z mąki kukurydzianej. Dobrze spożywać około 20% kwasowych składników, nie będzie trzeba ich usuwać w 100%. chodzi głównie o zachowanie racjonalności żywienia z przewagą składników zasadowych.

Autor

Karolina Pietrucha

Redakcja odkwaszamy.pl